Jordgubbsvägen

Det blev då Uppsala idag och det är då nått som inte satt helt fel! Där kunde jag, Fiona, Elin och Madde traska runt i affärer medan dom andra fick sitta och nörda i någon gammal Biologibok eller liknande, avundas dom inte!
Vi gick i skolan fast vi inte var där, som Tommy sa och det låter ju bra! Hittade två tröjor fast jag egentligen inte skulle köpa någonting alls, men det är ändå roligt med något nytt!
Vid ett i alla fall så letade vi på 6;an som vi skulle åka med mot slavsta! Hoppa av på jordgubbsvägen och sen mot GUC. Där var det inte dåliht med folk kan jag ju säga! Vi irrade runt där ett tag, eller irra runt kan vi väl inte heller säga utan vi satt på en bänk innanför dörren och visste inte vart vi skulle, men efter ett tag tog vi mod till oss att leta reda på receptionen, men otur som vi hade så var den stäng mellan tolv och ett! Då satte vi oss ner på en annan bänk och väntade på att den skulle öppna. Vi väntade och väntade och plötsligt så såg Elin att den där jädrans receptionen var stängd! Men allting fixade sig tillslut och vi hittade våran guide, visst låter det coolt med en egen guide? Ja de tyckte vi i alla fall!
Sen traskade vi iväg på våran rundtur och man blev riktigt taggad på att gå där ända tills man kommer till Elins turism som hon ville gå på och det lät ju så tråkigt att man nästan ändrade sig igen! Men det blir nog mitt teknik i vilket fall som helst, GUC kommer nog på andra eller tredje plats!
Vid tjugo över fyra tog vi bussen mot Östervåla och hemvägen som ledde mot Färnbo! Hem ljuva hem, som man brukar säga.
  - Ungdom Uppsala, tack!
 
Just nu har jag telefonen i högsta hugg och pratar med Erika, på det vis som vi är bäst på. Ingen säger nått och är tyst på eget lilla håll.. Men henne tänker jag inte prata länge till med för om precis 5 minuter är det vänner på femman! 

Hejdå!


image88


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0