destinationen; kungsberget

en eftermiddag i gävle igår resulterade i skor och kjol. jag som inte skulle ha någonting alls. provade träningskläder, overallen var ful så det blev shorts,t-shirt och strumps från högbo istället.
 
imorse ringde klockan 07.03 och bussen gick tio i åtta. på mig hade jag täckbyxor och jacka. på axeln ett par skidor och i väskan hjälm och pjäxor plus mackor och några kakor. destinationen var kungsberget.
teknik ensamma i backarna hela dagen, men bara två liftar öppna och ett strömavbrott på över en timme som var mindre roligt. lite korvgrillning och ingen vurpa faktiskt. kvart över fem var jag hemma igen.
duschen och plugg och nu gör jag ingenting.

imorgon fredag och sen påsklov, det låter ljuvligt i mina öron. och i era hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0